Džiaugiamės, galėdami pasidalinti naujiena, kad VU EVAF vyr. mokslo darbuotojos Lindos D. Hollebeek straipsnis kartu su bendraautoriais paskelbtas ABS 4 lygmens – vieno aukščiausių lygmenų – moksliniame žurnale „Journal of Travel Research“.

Kelionių ir turizmo tyrimuose vis dažniau naudojamos virtualiosios realybės (VR) technologijos (pavyzdžiui, muziejai siūlo lankytojams virtualias ekskursijas pandemijos metu, virtualiai supažindina potencialius lankytojus su vietove, pavyzdžiui, Tadž Mahalu). Nors ankstesniuose kitų mokslininkų tyrimuose buvo nagrinėjamas VR vaidmuo turizme, tačiau dinamika, apibūdinanti lankytojų (arba turistų) įsitraukimą į VR technologijas turizme, išlieka menka, todėl ji nagrinėjama šiame tyrime.

Straipsnyje L.D.Hollebeek kartu su bendraautoriais taiko naudojimo ir pasitenkinimo (angl. „uses-and-gratifications“) teoriją, siekdami ištirti turistų įsitraukimą į VR technologijas ir VR atpažinimo poveikį jų VR pagrįsto prekės ženklo įtraukimui bei ketinimui dar kartą apsilankyti. Straipsnio bendraautorių pateikiami duomenys rodo, kad VR technologijos atlieka svarbų vaidmenį įtraukiant lankytojus į atitinkamus kelionių ir (arba) turizmo pasiūlymus. Rezultatai taip pat rodo, kad kuo labiau lankytojas yra pasirengęs naudotis technologijomis, tuo didesnis poveikis jo ketinimams kartu ir kurti VR, ir dar kartą apsilankyti ten, kur su VR technologijomis buvo susidurta.

Linda D. Hollebeek yra Vilniaus, Talino technologijų, Umea, Lundo ir Johanesburgo universitetų rinkodaros profesorė. Lindos mokslinių interesų sritys – klientų ir vartotojų įtraukimas, technologijos (įskaitant socialinę žiniasklaidą), vertė, klientų patirtis, paslaugų rinkodara ir prekės ženklo kūrimas. Pernai JAV intelektinės ir mokslinės informacijos kompanija „Clarivate“ jau trečius metus iš eilės pripažino Lindą D.Hollebeek įtakingiausia pasaulio tyrėja. Jos darbai per pastarąjį dešimtmetį buvo cituojami dažniausiai.

Straipsnio bendraautoriai: Raouf Ahmad Rather (Scientific Independent Researcher, Jammu & Kashmir, India), Sandra Maria Correia Loureiro (ISCTE Instituto Universitário de Lisboa and Business Research Unit (BRU-IUL), Lisboa, Portugal), Imran Khan (Prince Sultan University, Riyadh, Kingdom of Saudi Arabia) ir Rajibul Hasan (Maynooth, Co. Kildare, Ireland).

Rather, R. A., Hollebeek, L. D., Loureiro, S. M. C., Khan, I., & Hasan, R. (2023). Exploring Tourists’ Virtual Reality-Based Brand Engagement: A Uses-and-Gratifications Perspective. Journal of Travel Research.

Nuoroda į straipsnį: https://doi.org/10.1177/00472875231166598

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos